Sunday 26 February 2012

Detta är en kopp

Min störstayster har gjort det igen. Ett musiktips från henne gav min storasyster idéen till namnet på hennes blogg Kärlek för fler än två, och nu även för min.

She pours her daydreams in a cup är en minimalt redigerad rad från Oren Lavies Her morning elegance, som störstasystern gav mig en länk till för några år sen. Det är inte bara en bra låt med en underbar text, utan den har också världens bästa musikvideo. Missa inte den:


En kopp att hälla några av mina dagdrömmar i... Ibland hinner drömmen kallna, ibland blir den besk och hälls ur. Ibland dricker jag ur koppen och drömmen kommer till liv genom mig.

Låter det för svårsmält?
A spoon of sugar sweetens up

5 comments:

  1. Nu är jag här, för att stanna! <3, fast lite besviken är jag att det inte blev räkan ;)

    ReplyDelete
  2. Ska bli kul att följa.
    Häftig video. Gillar speciellt när hon är under vatten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja eller hur, jag kan kolla på den hur många gånger som helst. Måååånga bilder de måste ha tagit!

      Delete
  3. Heh, så få musikvideor jag spridit i mitt liv, och så har de ändå spelat roll. Har du tittat på filmen om hur musikvideon blev till? Lite fascinerande att se hur lång tid den tog att spela in!

    Vackert namn du tagit till din blogg, Angelica!

    ReplyDelete

En kommentar gör min dag!