Tuesday 27 March 2012

Vardagslyx

Vardagslyx när man bor i Australien: att på lördagspromenaden gå rakt på två fina kängurus (betandes på en gräsmatta) och upptäcka en för oss ny papegoja - Praktrosellan. Praktfull indeed!




Vi hade ingen kamera med oss så bilden från wiki får göra jobbet. Om ni vill läsa mer om Praktrosellan kolla här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Praktrosella. Vi har en annan rosella - den blåkindade rosellan - som "gårdsdjur" där vi bor. Titta så fint en av dem poserar på "vår" fontän!


 

Kängurusarna vi såg på vår promenad var ganska lika dessa två, fast sötare. Dumma mig bara - jag höll såklart kameran på fel ledd så ni får vrida på huvudet så bäst det går! Dessutom lyckades jag självklart missa själva hoppet, så ni får före och efter...:




1 comment:

  1. Sv: Hihi.. Det var ju väldigt lämpligt med lite chokladforskning!
    Och du, tack för det fina kortet till Agnes! Du är minsann inte den enda som gråter mitt på ljusa dagen. Måste vara något med avståndet som gör det ;)
    Fortsätt lyxa till vardagen! Puss

    ReplyDelete

En kommentar gör min dag!